Τι τρώνε οι Γιαπωνέζοι και ζουν περισσότερο;

Σύμφωνα με την Naomi Moriyama, η ιαπωνική διατροφή είναι το i pod των τροφίμων. H Moriyama είναι η συγγραφέας του βιβλίου: «Women Don't Get Old or Fat: Secrets of My Mother's Tokyo Kitchen» και μας μυεί σε μια διατροφή η οποία θεωρείται κορυφαία ως προς τα αποτελέσματά της. Οι Ιάπωνες τρώνε περισσότερα ψάρια, θαλασσινά, φρούτα και λαχανικά συγκριτικά με οποιονδήποτε άλλον κάτοικο αυτού του πλανήτη. Και φυσικά, ρύζι. Εξαιτίας της διατροφής τους, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι γυναίκες στην Ιαπωνία ζουν κατά μέσον όρο μέχρι τα 86 και οι άνδρες μέχρι τα 79. Το σημαντικό είναι ότι μέχρι την ηλικία των 75 απολαμβάνουν μία ζωή με υγεία. «Φάτε με τα μάτια σας»! Δεν είναι μόνον οι τροφές που επιλέγουν για τα γεύματα τους -θερμιδικής αξίας κατά 25% μικρότερης ανά ημέρα απ' ότι το γεύμα του μέσου Αμερικάνου - αλλά είναι και η φιλοσοφία σερβιρίσματος του φαγητού. Πάντως, έρευνα του College of Medicine University of Florida υποστηρίζει πως η μείωση έστω και κατά 8% των ημερήσιων θερμίδων, συμβάλλει στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής. Any way. Κατά τα υπόλοιπα: οι Ιάπωνες δεν τρώνε σε πιατάρες όπως κάνουν οι δυτικοί. Μικρά μπολ ή ακόμη και κύπελλα τα οποία συνήθως περιέχουν πολύχρωμη τροφή και κυρίως πεντανόστιμο. Άλλη έρευνα τώρα από το University of Illionis (Urbana-Champaign) εκτιμά πως τρώμε μέχρι και 45% περισσότερη τροφή όταν αυτή μας σερβίρεται σε μεγάλες μερίδες. Αυτονόητο μήπως; Σε ότι αφορά στο ρύζι. Η Ιαπωνική διατροφή περιλαμβάνει μεγάλες ποσότητες ρυζιού -έξι φορές ανά άτομο από την διατροφή ενός μέσου Αμερικάνου, ενός δυτικού δηλαδή - υποστηρίζει η Naomi Moriyama. Και τώρα πάμε στην πράξη. Τι λαχανικά τρώνε; Πράσινες και κόκκινες πιπεριές, φασολάκια, κολοκύθια, μελιτζάνες, κρεμμύδια, γλιστρίδα, ντομάτες, μαρούλια, σπανάκι, καρότα, μπαμπού, παντζάρια, λωτούς, γογγύλια, ραπανάκια, μανιτάρια, γλυκοπατάτες και φυσικά φύκια. Τι ψάρια τρώνε; Σολομό, φρέσκο τόνο (όχι σε κονσέρβα), σκουμπρί, σαρδέλες και ρέγγες. Γενικά καταναλώνουν ότι... «πλεούμενο» είναι πλούσιο σε Ω-3. Τρώνε σόγια γιατί η πρωτεΐνη που τους προσφέρει είναι μία καλή εναλλακτική στο κόκκινο κρέας. Τρώνε και γλυκά τα οποία, όμως, είναι συνήθως αποξηραμένα φρούτα. Φυσικά τρώνε και παγωτά και κέικ και τούρτες, αλλά σε πολύ μικρότερες ποσότητες απ' ότι οι δυτικοί. Και το μυστικό! Κάθε φορά που τελειώνουν ένα γεύμα τους, πίνουν ένα ωραιότατο φλιτζάνι πράσινου τσαγιού...